Veel gestelde vragen en hun antwoorden

Veelgestelde vragen (en hun antwoorden)

Moet ik een reservatie maken?
  • Ja, wij vragen voor elk bezoek een reservatie door te geven. Dit kan telefonisch op +32 12 74 25 75 of via de website onder de tab ‘reservatie’. 
  • Reserveren voor een wellnessweekend met overnachting met een Bongobon, kan enkel via 'deskservice' die op de bon aangeduid staat. 
Kan ik bij aankomst ook nog behandelingen reserveren? 
  • Wij raden u aan om op voorhand behandelingen te reserveren. Weet u nog niet zeker welke behandeling u wenst, dan kunt u een half uur of een uur laten blokkeren en ter plaatse het soort behandeling doorgeven, nadat u de uitleg hebt gekregen. 
Vanaf hoe laat kan ik inchecken?
  • U kunt elke dag inchecken vanaf 9u00 tot 21u30.  
  • Heeft u een reservatie met overnachting? Dan kunt u inchecken vanaf 9u00, maar de kamer zelf is beschikbaar vanaf 14u00. Ondertussen kunt u wel al gebruik maken van de lockers en omkleedruimtes, zodat u direct kunt genieten van het Aquapaleis – als dit in jouw arrangement is opgenomen. Wanneer je reserveert, vragen we om een exact aankomstuur op te geven. Zo kunnen we je zo goed mogelijk ontvangen en kan alles ingepland worden. 
  • Behandelingen vinden plaats tussen 10u00 en 19u00. 
Kunnen meerdere behandelingen gelijktijdig plaatsvinden? 
  • Wij doen ons uiterste best om de behandelingen gelijktijdig in te plannen. Wij kunnen dit niet met zekerheid garanderen. Wij beschikken over duocabines waar behandelingen samen kunnen doorgaan. 
Als ik mijn voorkeur voor de behandeltijd doorgeef, worden de behandelingen dan op dit tijdstip ingepland?
  • Wij doen ons uiterste best om aan uw wensen te voldoen. Wij kunnen echter niet met zekerheid deze tijden garanderen. De juiste behandeltijd(en) wordt doorgegeven bij aankomst. 
Is badkledij verplicht?
  • Ja, het dragen van badkledij is altijd verplicht. Voor vrouwen is dit een badpak of bikini, voor mannen een losse short of Speedo. Het dragen van badkledij heeft overigens geen nadelige gevolgen voor uw saunabezoek. 
Moet ik badlinnen meebrengen?
  • Het dragen van badjas, handdoek en slippers is verplicht. U kunt deze zelf meebreng of vragen aan de receptie:
    - handdoek: € 4,00 (verhuur)
    - badjas: € 5,00 (verhuur)
    - slippers: € 6,00 (verkoop) 
Kan ik ter plaatse iets eten of drinken?
  • Ja, dat kan. Het centrum heeft een restaurant waar u terecht kunt om iets te eten of te drinken. Op de menukaart staan: snacks, broodjes, salades en pasta’s met regelmatig nieuwe suggesties. Dagelijks is er een lunch en een avondmenu. Voor het avondmenu kunt u plaatsnemen tussen 17u00 en 20u30. ’s Morgens is er een uitgebreid buffet tussen 8u00 en 10u00. In de zomermaanden kunt u ook buiten eten op het grote terras met zicht op de tuin. 
  • Kleding: in badjas of in ‘normale’ kledij. 
Mag ik eigen consumpties meenemen? 
  • Het is niet toegestaan om meegebrachte consumpties te nuttigen tijdens uw bezoek. 
Zijn voordeelbonnen voor een saunabezoek ook geldig voor een arrangement? 
  • Kortingsbonnen zijn niet cumuleerbaar met andere acties, promoties of arrangementen. 
Kan ik lunchen en dineren als ik een bepaald dieet (gluten, lactose, vegetarisch) volg? 
  • U kunt in het restaurant vegetarische, gluten en lactosevrije gerechten terugvinden. 
Is er ruime waar ik kan afkolven tijden mijn saunabezoek? 
  • Er is een ruimte beschikbaar om af te kolven; de voeding van koud bewaard worden. 
Kan ik tijdens een zwangerschap gebruik maken van het Aquapaleis? 
  • Ja, het Aquapaleis bevat zeven soorten sauna’s, jacuzzi’s, dompelbaden, een Dode Zee relaxbad en ying-yang ligweide. Elke sauna heeft een specifieke warmte en inwerking op het lichaam zodat er voldoende afwisseling kan worden voorzien om rustig te genieten. Er wordt enkel aangeraden het lichaam na elke sauna zachtjes te laten afkoelen zonder koude douche of dompelbad. 
Welke mogelijkheden zijn er voor een bezoek aan het Kuurcentrum? 
  • Kuurcentrum Yolande Buekers specialiseert zich in persoonlijke en gerichte therapeutische behandelingen. Als aanvulling hierop is er het Aquapaleis met de verschillende sauna’s en baden die het effect van de behandelingen versterken. Hier kunt u voor een dag- of avondbezoek terecht. Het Kuurcentrum beschikt ook over een hotel waar u kunt overnachten voor een meerdaagse kuur. Verder is er ook een restaurant waar u terecht kunt voor ontbijt, drankje, snack, lunch en/of avondmenu.
Mijn cadeaubon is (bijna) vervallen, wat nu? 
  1. Cadeaubon van Kuurcentrum Yolande Buekers zelf
    De vervaldatum op een op een cadeaubon is belangrijk. Een cadeaubon van het Kuurcentrum is 6 maanden geldig. Heeft u een cadeaubon uitgegeven door het Kuurcentrum zelf en is de datum bijna vervallen of net vervallen, dan kunt u eventueel een verlenging aanvragen van 3 maanden, mits een betaling van € 10,00 administratiekosten. Is de cadeaubon al meer dan twee maanden vervallen, dan kost een verlenging € 25,00. Bel 012 74 25 75 om een verlenging aan te vragen, en hou de boncode bij de hand. 
  2. Een cadeaubon van een andere organisatie
    Heeft u een cadeaubon van bv. Bongo of Vivabox, neem dan contact op met de betreffende service.
    Wil je graag de cadeaubon verzilveren, bel ons dan op nummer +32 12 74 25 75 of via de website onder de tab ‘reservatie’. 
Wat in geval van annulatie? 
  • Bel +32 12 75 25 75 om de annulatie te bespreken. In de meeste gevallen komen we tot een gepaste oplossing. 
Meer informatie?
Tot slot
Elke gast krijgt – indien gewenst – een bespreking van het centrum met persoonlijk advies op het vlak van behandelingen. Indien u dat wenst, kunt u ter plaatse nog bepaalde behandelingen nemen voor zover dit past binnen het dagschema. Uiteraard is een bezoek aan het Aquapaleis ook mogelijk zonder extra behandeling of overnachting. Voor een volledig overzicht van het aanbod kan u binnen deze website kijken onder de tab ‘behandelingen’ of ‘het centrum’.
Share by: